15 marca obchodzimy Światowy Dzień Praw Konsumenta. To święto, które upamiętnia przemówienie prezydenta Stanów Zjednoczonych Johna Kennedy’ego wygłoszone w 1962 roku. Sformułował on wówczas cztery podstawowe prawa konsumentów: do informacji, wyboru, bezpieczeństwa, reprezentacji. W Polsce Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest oficjalnie od 2000 roku, na świecie od 1983 roku.
Pamiętajmy, że niektóre prawa konsumenta nie zależą od sposobu zawarcia umowy z przedsiębiorcą i muszą być przestrzegane zarówno w przypadku sprzedaży tradycyjnej (np. w stacjonarnym salonie firmowym), jak i w przypadku sprzedaży na odległość (np. w sklepie internetowym) lub poza lokalem (np. podczas pokazu w hotelu). Przedsiębiorca nie może narzucać konsumentowi konieczności zawarcia umowy ani obciążać go dodatkowymi opłatami, jeżeli ten nie wyraził na to zgody. Nie wszystkie usługi podlegają jednakowej regulacji.
Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/