Festiwal jest wydarzeniem obowiązkowym dla wszystkich osób, zajmujących się pozyskiwaniem i obsługą inwestorów, tworzeniem oferty inwestycyjnej, budowaniem potencjału swojego samorządu oraz szeroko pojętą promocją gospodarczą.
Festiwal ma charakter konferencyjno-warsztatowy i skierowany jest do kadr odpowiedzialnych za promocję – zwłaszcza gospodarczą – jednostek samorządu terytorialnego województwa warmińsko-mazurskiego. Jego głównym celem jest zbudowanie trwałej platformy wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy specjalistami zajmującymi się marketingiem miejsc oraz ich integracja wewnątrz regionu. Ma się to przyczynić do efektywniejszej współpracy na rzecz promocji i kreowania spójnego, pozytywnego wizerunku całego województwa – zwłaszcza wśród przedsiębiorców, instytucji otoczenia biznesu, jednostek naukowych oraz dziennikarzy.
Eksperci zajmujący się ekonomiką regionów i miast twierdzą, że w dzisiejszych czasach profesjonalne i świadome zarządzanie wizerunkiem jednostek terytorialnych jest jednym z najważniejszych zadań w całościowym procesie zarządzania. Tym samym pozytywny wizerunek gmin, miast i regionów stał się ich najcenniejszym, strategicznym kapitałem.
Dotychczas odbyły się trzy edycje festiwalu – w Jabłoni w pobliżu Pisza, w Elblągu oraz w Ełku. Były to pierwsze tego typu wydarzenia o charakterze konferencyjno-warsztatowym skierowane do kadr odpowiedzialnych za promocję jednostek samorządu terytorialnego w województwie.
Festiwal Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur porusza kluczowe zagadnienia związane z promocją gospodarczą w skali miasta, gminy i regionu, aktywnego poszukiwania i pozyskiwania inwestorów, a także współpracy z nimi.
Podczas tegorocznej edycji, która 27 i 28 listopada odbędzie się w Działdowie, podjęte zostaną najważniejsze tematy związane z organizacją efektywnych struktur ds. promocji gospodarczej i przyciągania inwestycji, wzajemnego zrozumienia potrzeb na linii inwestor – samorządy oraz skutecznego budowania dobrego klimatu inwestycyjnego w samorządach.
Nierozłącznym elementem Festiwalu będą prezentacje dobrych praktyk w zakresie przyciągania i obsługi inwestora, które są cennym źródłem inspiracji i wymiany doświadczeń. Tegoroczne warsztaty pomogą w nawiązywaniu kontaktów oraz prowadzeniu dialogu i negocjacji z inwestorami (m.in. pod kątem biznesowego savoir-vire i różnic kulturowych w kontaktach z inwestorem), a także pomogą w przygotowaniu się do wizyty inwestora.
W ramach festiwalu odbędzie się konkurs na najlepsze projekty promocyjne jednostek samorządu terytorialnego PRO Warmia i Mazury 2014. Główną ideą przedsięwzięcia jest podnoszenie standardów działań marketingowych oraz upowszechnianie najlepszych przykładów i dobrych praktyk komunikacji marketingowej, prowadzonej przez samorządy regionu.
Pomysłodawcą i głównym organizatorem imprezy jest samorząd województwa warmińsko-mazurskiego. Festiwal jest organizowany w ramach projektu ,,Promocja gospodarcza Warmii i Mazur 2013+”, finansowanego ze środków Regionalnego Prograu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013.
Więcej informacji na temat festiwalu znajdziecie Państwo na stronie www.festiwalpromocji.pl.